Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

secretariaat

De oprichting van de Jeugdfanfare

De jeugdfanfare van fanfare Concordia is in 1985 opgericht met de doelstelling om de muzikanten optimaal voor te bereiden voor het spelen in de grote fanfare. Zo kan men wennen aan het samenspelen en het luisteren naar een dirigent.

In 2010 vierde de jeugdfanfare met een jubileumconcert haar 25 jarig bestaan.

De jeugdfanfare valt onder de verantwoordelijkheid van de jeugdcommissie. Een beschrijving van de samenstelling en de activiteiten van de jeugdcommissie vindt u onder de knop Jeugdcommissie.

Informatie over de Jeugdfanfare

Nadat een leerling 1 jaar les heeft gehad kan hij/zij toetreden tot de jeugdfanfare. De afgelopen jaren bestond de jeugdfanfare uit gemiddeld 35 jeugdleden variërend in leeftijd van 11 tot 20 jaar aangevuld met enkel oudere muzikanten (maar nog jong van geest) in het zwaardere koper. Wekelijks wordt op zaterdagmiddag van 17:00-18:15 uur gerepeteerd onder leiding van een deskundig en professioneel dirigent in Cultureel Centrum De Mortel in Ittervoort.

Jaarlijks neemt de jeugdfanfare deel aan gemiddeld 4 concerten. De optredens vinden plaats in een tenue bestaande uit een wit poloshirt, een donker blauwe trui en een blauwe spijkerbroek. Het poloshirt en blauwe trui zijn beide voorzien van het embleem van de jeugdfanfare.
Evenementen waar de jeugdfanfare recent aan heeft deelgenomen:

2012:

2013:

Om vanuit de jeugdfanfare de overstap naar de grote fanfare te maken dient de leerling in het bezit zijn van het A - en B muziekdiploma. Dit zijn landelijk erkende diploma's die elk na het afleggen van een theorie- en een praktijkexamen behaald kunnen worden bij de stichting Myouthic (voorheen Kreato).
Nadat een leerling de overstap heeft gemaakt vanuit de jeugdfanfare naar de grote fanfare is het gewenst om nog minimaal 1 jaar lid te blijven van de jeugdfanfare.

Laatste wijziging: 05-11-2013