Onze eigen Marimba

naar boven | 12-06-2023 | Webmaster

Nieuw Talent Orkest komt naar Thorn en Ittervoort

Nieuws

Beste (oud)leden, begunstigers en andere geïnteresseerden,

Voor iedereen die nog geen muziek maakt, gaan we binnenkort iets nieuws doen!!

Heb je altijd al een blaas- of slagwerkinstrument willen leren bespelen? Of lijkt samen muziek maken je geweldig? Dan is dit je kans!

In maart start Nieuw Talent Orkest Thorn-Ittervoort. Dit orkest is een initiatief van ons samen met De Koninklijke Harmonie van Thorn. Nieuw Talent Orkest is een uniek muziekproject voor volwassenen. In tien repetities laten we je ervaren hoe fantastisch het is om samen muziek te maken.

De eerste repetitie is op dinsdag 28 maart om 19.30 uur in Cultureel Centrum De Mortel in Ittervoort. Dit belooft een bijzondere avond te worden onder de enthousiaste muzikale leiding van Guus Pieksma, initiatiefnemer van dit succesvolle concept uit Sneek.

Iedereen kan meedoen
Om mee te kunnen doen hoef je geen muzikale ervaring te hebben of noten te kunnen lezen. De repetities duren twee uur en die vliegen voorbij! Ervaren muzikanten van de verenigingen ondersteunen tijdens de repetities. Natuurlijk is er een pauze en belangrijk: het plezier staat voorop. We sluiten de repetitieperiode af met een feestelijk concert.

Doe je mee?
Wij zorgen voor een instrument en lessenaar. Misschien weet je al welk instrument je wilt bespelen en anders helpen we je daar bij. Verder krijg je een complete orkestmap. Meer dan 1.500 Nieuw Talent Orkest muzikanten gingen je voor en ontdekten een geweldige nieuwe hobby.

Alles wat je moet weten
Startdatum: dinsdag 28 maart 2023, 19.30 – 21.45 uur
Vervolg: iedere week op de dinsdagavond
Tijd: 19.30 – 21.45 uur
Locatie: Cultureel Centrum De Mortel, Leliestraat 2 in Ittervoort
Kosten: € 100,- per persoon voor het hele project (incl. lesmap en huur instrument en pupiter)

Voor aanmelden, vragen en informatie kijk op ons eigen website:

www.nieuwtalentorkest-thornittervoort.nl

of neem contact op met

Domien Parren, 06-15037886 of secretariaat@fanfareconcordia.nl

Herman Nieskens, 06-82286901 of hermannieskens@hotmail.com

naar boven | 24-01-2023 | Webmaster

Afsluiting Blaasinstrumenten project

Nieuws
Afsluiting Blaasinstrumenten project met leerlingen Basisschool de Schakel.

Vrijdag 9 december hebben leerlingen van groep 5/6 van basisschool de Schakel een blaasinstrumenten project afgesloten met een optreden, begeleid door onze fanfare, in een volle Mortel met ouders en overige familieleden. De 3 delen van “A few notes in a box” werden door kinderen op trompet, trombone en saxofoon uitgevoerd. Het bleek een groot succes, zie de filmpjes.
De kinderen werden na afloop nog getrakteerd op een versnapering en de ouders op koffie of thee.
In de voorafgaande 6 weken heeft op basisschool de Schakel dit blaasinstrumenten project plaatsgevonden. Een goede samenwerking tussen de muziekleerkracht van de basisschool (Juf Marianne) een tweetal docenten van Myouthic (Joep en Anne) en een lid van onze jeugdcommissie (Wendy van Bilzen).
Leerlingen van de basisschool hebben iedere woensdag muziekles gehad op een blaasinstrument waarbij ze konden kiezen tussen saxofoon, trompet of trombone. De lessen werden gegeven door muziekdocenten van Myuothic. Een project dat volgens alle betrokkenen voor herhaling vatbaar is. Laat de aanmeldingen maar binnenstromen.

Met de muzikale groeten,
de jeugdcommissie

naar boven | 27-12-2022 | De jeugdcommissie

Prettige feestdagen gewenst

naar boven | 20-12-2022 | Webmaster

Bondsconcours 2022: 91,33 punten!!

Nieuws
Bondsconcours 2022: 91,33 punten!!

Op zondag 6 november was het eindelijk zover. Na weken van hard werken begon de fanfare aan haar optreden tijdens het bondsconcours in de Maaspoort te Venlo. Na het uitvoeren van de drie muziekwerken overheersten al het gevoel dat we een goed concert gegeven hadden. Dat werd bevestigd door de jury die ons 91,33 punten toekende: een 1e prijs met lof der jury!!

(Foto: Hub Tonnaer)

Na terugkomst in Ittervoort werd er door velen tot in de vroege uurtjes nog feestgevierd in De Mortel. De volgende dag gingen de festiviteiten weer verder. ’s Morgens verzorgde het Damescomité “spek met eieren”. ’s Middags was er nog een gezellig samenzijn waarbij onder het genot van een drankje nagepraat kon worden over dit succesvol Bondsconcours.

Ons concert is terug te beluisteren op L1 via de link:
Blaaskracht Concert: Concertconcoursen 2022 - L1

Ook heeft L1 beelden gemaakt van het Klankleurfestival waarvan het bondsconcours een onderdeel was:

(Foto: Hub Tonnaer)

naar boven | 22-11-2022 | Webmaster

Op weg naar het Bondsconcours!

Nieuws
6 november is het zover. Dan nemen we deel aan het Bondsconcours van de LBM in de Maaspoort in Venlo.
Wil je erbij zijn? Dat vinden we heel leuk!

Kun je 6 november niet, kom dan naar één van de concerten die we nog geven in de voorbereiding.

9 oktober a.s.
Concert samen met mede concoursganger de Koninklijke Harmonie van Heer. Om 14.30 uur in Michielshof te Achel (B).

15 oktober a.s.
Beoordelingsconcert met Fanfare Wilhelmina Hoogeloon en Fanfare St. Cecilia Herten. Om 19.30 uur in CC De Mortel te Ittervoort.

naar boven | 29-09-2022 | Webmaster