CoM archief

VJF Gala

CoMIn het kader van de VoorJaarsFeesten werd op zaterdag 26 april een galaconcert gegeven in Cultureel Centrum de Mortel. Aan dit concert namen naast fanfare Concordia deel de solisten Wendy Kokkelkoren, Renato Meli en Vocal Group Mystique waarvan de muzikale leiding in handen was van Martine Wicherink. Fanfare Concordia stond ook deze avond weer onder de bezielende leiding van Maurice Daemen. In twee blokken van elk een uur, onderbroken door een pauze, werden non-stop diverse werken uitgevoerd door de deelnemers.

In een goed gevulde zaal startte fanfare Concordia met "Himno Regional Valenciano" in een arrangement van de dirigent. De Himno is een Spaans volkslied, gekenmerkt door sprankelende klanken en passages en werd door de muzikanten met veel enthousiasme gespeeld waardoor de toehoorders in de zaal direct in stemming kwamen.

Het volgende werk, eveneens in een arrangement van Maurice Daemen, was van een heel ander karakter. "Aubade" geschreven door Philip Sparke stond in het teken van de solo op euphonium die door Renato Meli prachtig werd uitgevoerd in een perfecte balans met de fanfare. Het publiek genoot met volle teugen van de virtuositeit van de solist en beloonde hem met een gul applaus.
VJF Gala: Vocal Group Mistique (26042003)

Met intense belangstelling werd vervolgens geluisterd naar "New Waves" van de componist Tornstein Aagaard-Nilsen dat met verve werd vertolkt en voor veel sfeer in de zaal zorgde.
De sfeer en de stemming waren gemaakt voor het volgende werk. "Intermezzo Sinfonica" een deel van de opera Cavalleria Rusticana. De soliste Wendy Kokkelkoren zong dit werk in een prachtig samenspel met de fanfare. De toehoorders zaten geboeid op het puntje van hun stoel. Belichting, geluid alles was perfect. Een prachtige happening die veel toeschouwers aansprak. Het kon bijna niet anders dat daarna alles moest lukken.

In "Jello, the Colour of my Soul" speelde de fanfare de sterren van de hemel. Een ingetogen, waardige koraal waarvan de titel de inspiratiebron vormde voor het concert van deze avond.
Toen was ze daar weer, Wendy Kokkelkoren. Met "Mijn leven is van mij" een soundtrack uit de musical "Elisabeth" bekend van de beroemde Sissi-films kreeg ze de zaal volledig aan haar zijd

naar boven | 06-05-2003 | Webmaster